Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u młodzieży odpowiedzialności, tolerancji, uczciwości, sprawiedliwości, prawdy i szacunku, a także poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu na bogactwo kulturowe Europy i świata.
Wychowanie i profilaktyka nastawione są przede wszystkim na otwieranie społeczności szkolnej na dobro, prawdę, piękno i sprawiedliwość, na wiedzę oraz na to, co wyraźnie przekracza przeciętną i zachęca do poszukiwania wzniosłych ideałów.
Wychowanie personalne należy traktować jako naturalne wydobywanie z człowieka tego, co w nim najlepsze – jego olbrzymiego potencjału twórczego, myślowego, uczuciowego.
Wychowanie społeczne i obywatelskie to przygotowanie do świadomego, bezkolizyjnego życia w zmieniającym się społeczeństwie i demokratycznym państwie.
Pierwotne i największe prawa wychowawcze w stosunku do swoich dzieci posiadają rodzice. Nauczyciele wspierają rodziców w procesie wychowania.
Zgodnie z powyższą zasadą społeczność Śląskich Technicznych Zakładów Naukowych w Katowicach stanowią uczniowie, rodzice i wszyscy pracownicy Szkoły współpracujący ze sobą w atmosferze wzajemnego zrozumienia oraz poszanowania podstawowych praw i obowiązków. Założeniem Szkoły jest wychowanie młodych ludzi i kształtowanie ich postaw w poszanowaniu wartości.
Chcemy uczyć naszych uczniów umiejętności wytyczania granic, zachęcać do eksploracji i samodzielności, służyć oparciem w chwilach lęku i zwątpienia we własne siły, czuwać nad ich bezpieczeństwem oraz wyposażyć w niezbędną wiedzę dotyczącą współczesnych zagrożeń, takich jak: uzależnienia, uleganie niewłaściwym wpływom, przemoc wobec innych i nietolerancja oraz autoagresja.
Dążymy do tego, aby nasza Szkoła była miejscem przyjaznym i otwartym, zwracającym uwagę na poszanowanie godności ludzkiej i wartości moralnych, miejscem, w którym brak jest agresji, nietolerancji, dyskryminacji.
Cała treść Programu Wychowawczo–Profilaktycznego dostępna w załączniku.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Śląskie Techniczne Zakłady Naukowe